ΑΣΚΤ/ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ Κατερίνα Αθανασίου
Θέλετε να αντιδράσετε στο μήνυμα; Φτιάξτε έναν λογαριασμό και συνδεθείτε για να συνεχίσετε.

Φόρουμ δημοσίων συζητήσεων γύρω από θέματα που προκύπτουν κατά τις προγραμματισμένες εικαστικές παρουσιάσεις στο γ΄ εργ. Ζωγραφικής


Μη Συνδεδεμενος Παρακαλώ συνδεθείτε ή εγγραφείτε

A sort History of Photography

Πήγαινε κάτω  Μήνυμα [Σελίδα 1 από 1]

1A sort History of Photography  Empty A sort History of Photography Τρι 08 Δεκ 2015, 16:25

Admin


Admin

http://www.slideshare.net/cmanasaki/history-of-photographic-art

History of Photography

A sort History of Photography  History-of-photography-15-728
1. Ιστορία της φωτογραφίας
2. Η φυσική της φωτογραφίας <ul><li>Αριστοτέλης – Αρχαίοι Αιγύπτιοι: παρατήρηση φυσικού φαινομένου με τις ακτίνες του ήλιου </li></ul><ul><li>15 ο αιώνας: παρατήρηση εικόνων έξω απο ένα σκοτεινό δωμάτιο, μέσα απο μια μικρή οπή – Leonardo Da Vinci </li></ul>
3. Camera obscura <ul><li>Η ιστορία της φωτογραφίας αρχίζει από ένα δωμάτιο ή ένα κουτί εντελώς σκοτεινό, camera obscura στα λατινικά, που στην μία άκρη έχει μία γυαλιστερή επιφάνεια και στην ακριβώς απέναντι άκρη μια πολύ μικρή τρύπα.Οι ακτίνες του φωτός ταξιδεύουν σε ευθεία γραμμή, με αποτέλεσμα να σχηματίζεται ανάποδα πάνω στη γυαλιστερή επιφάνεια μια εικόνα των αντικειμένων που βρίσκονται έξω από το δωμάτιο (ανεστραμμένο είδωλο). </li></ul>
4. Camera obscura
5. <ul><li>μέσο μηχανικής αναπαραγωγής της εικόνας στη ζωγραφική κατά τη διάρκεια της Αναγέννησης </li></ul><ul><li>Giovanni Battista della Porta (1558) </li></ul>
6. 16 ος αιώνας: Caravaggio 17 ος αιώνας: Vermeer Χρησιμοποιούν την camera obscura για να απεικονίσουν τα θέματά τους
7. <ul><li>ΒΕΛΤΙΩΣΕΙΣ ΣΤΗΝ CAMERA OBSCURA : </li></ul><ul><li>ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΦΑΚΟΥ ΣΤΗΝ ΤΡΥΠΑ ΕΙΣΟΔΟΥ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ </li></ul><ul><li>ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΔΙΑΦΡΑΓΜΑΤΟΣ </li></ul><ul><li>ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΚΑΘΡΕΦΤΗ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΦΑΚΟ ΥΠΟ ΓΩΝΙΑ 45 Ο ΜΟΙΡΩΝ </li></ul>
8. Η χημεία της φωτογραφίας Nicephore Niepce (1765-1833) <ul><li>Είχε καταφέρει να αποτυπώσει την εικόνα χωρίς όμως να τη σταθεροποιήσει. Η εικόνα αυτή ήταν αρνητική χωρίς όμως να καταλάβει τη σημασία της. </li></ul><ul><li>1826: πρώτη φωτογραφία </li></ul><ul><li>θετικό είδωλο </li></ul><ul><li>Έκθεση: 8 ώρες </li></ul><ul><li>Χρήση χλωριούχου αργύρου πάνω σε χαρτί </li></ul><ul><li>Σταθεροποίηση εικόνας χρησιμοποιώντας ένα παράγωγο της ασφάλτου </li></ul><ul><li>Ονομάσε την τεχνική αυτή ηλιογραφία </li></ul><ul><li> 1826 </li></ul>
9. Louis Jacques Daguerre (1787-1851) <ul><li>Νταγκεροτυπία: </li></ul><ul><li>χάλκινη πλάκα επιστρωμένη με άργυρο. </li></ul><ul><li>Η πλάκα γινόταν ευαίσθητη στο φως όταν την τοποθετούσαν πάνω απο ατμούς ιωδίου. Κατόπιν, την έβαζαν στην μηχανή, τραβούσαν την φωτογραφία και την εμφάνιζαν σε ατμούς υδραργύρου. </li></ul><ul><li>Θετικό είδωλο </li></ul><ul><li>Δύσκολη ανατύπωση </li></ul><ul><li>Δημοσίευση της μεθόδου: 19.08.1839 </li></ul>
10. William Henry Fox Talbot (1800-1877) Καλοτυπία - Ταλμποτυπία <ul><ul><li>Ενδιάμεση αρνητική εικόνα </li></ul></ul><ul><ul><li>Δυνατότητα αναπαραγωγής </li></ul></ul><ul><ul><li>Υστερούσε σε ποιότητα σε σχέση με την νταγκεροτυπία λόγο της χρήσης χαρτιού αντί για πλάκας </li></ul></ul>
11. Talbot: η ανοιχτή πόρτα – παράδειγμα απο την ολλανδική ζωγραφική του 17 ου αιώνα της καθημερινής ζωής.
12. Μέθοδος Υγρής Πλάκας <ul><li>Χρήση πλάκας αλειμμένης με κολλώδεις ουσίες, αρχικά αβγό, αργότερα «κολλόδιο» </li></ul><ul><li>Η φωτογραφία έπρεπε να τραβηχτεί όσο η πλάκα ήταν υγρή </li></ul><ul><li>Βαρύς εξοπλισμός, μηχανή και πλάκες </li></ul>Mathew Brady , Αμερικανικός Εμφύλιος Πόλεμος
13. Φωτογραφική μηχανή μαμούθ Πρόκειται για τη μεγαλύτερη φωτογραφική μηχανή που ζύγιζε 635 κιλά μαζί με τη γυάλινη πλάκα του (225 κιλά) και απαιτούσε για το χειρισμό περίπου 15 άτομα. Κατασκευάστηκε στο Σικάγο μαζί με το ειδικό βαγόνι για τη μεταφορά του. Η φωτογραφία του είχε διαστάσεις 1,4χ2,4 μέτρα και για την εμφάνισή της απαιτούσε 45 λίτρα χημικών διαλυμάτων.
14. Αμβροτυπία-Σιδεροτυπία-Ξηρή Πλάκα <ul><li>Αμβροτυπία: ήταν το αρνητικό της υγρής πλάκας με υπόστρωμα από ύφασμα ή βερνίκι. </li></ul><ul><li>Σιδεροτυπία: αντί για γυαλί χρησιμοποιούσε μεταλλική πλάκα. Παρόλο που έδινε μόνο ένα αντίγραφο διαδόθηκε αρκετά μέχρι τα τέλη του 1930. </li></ul><ul><li>Η υγρή πλάκα έδωσε τη θέση της στη στεγνή πλάκα (dry plate), η οποία δεν ήταν ανάγκη να χρησιμοποιηθεί όσο ήταν ακόμη υγρή. </li></ul><ul><li>Το 1879 η εφεύρεση της ξηρής πλάκας ζελατίνης οδήγησε στη μείωση του όγκου των μηχανών. Τότε εμφανίστηκαν οι μηχανές που έφεραν μέσα στο σώμα τους από 12-40 φωτογραφικές πλάκες, οι οποίες άλλαζαν ύστερα από κάθεεκφώτιση. </li></ul>
15. Ταμπλό βιβάν <ul><li>Διαμάχη μεταξύ φωτογραφίας και ζωγραφικής </li></ul><ul><li>Φωτογραφία ως ψυχρή αντιγραφή της φύσης </li></ul><ul><li>Δημιουργία ταμπλώ- βιβάν σε απάντηση των φωτογράφων: σκηνοθετημένες εικόνες που μιμούνται ζωγραφικούς πίνακες </li></ul>
16. Pictorialists (1885-1914) &quot;The Black Bowl&quot;, by George Seeley   Beaver Creek near Rollinsville Colorado.  Alexander Martin Photograph.
17. Jacque-Louis David 1800
18. Giorgone Η θύελλα 1508
19. George Eastman (1854-1932) “you press the button, we do the rest” <ul><li>1888: φιλμ σε ρολό ζελατίνας </li></ul><ul><li>Μηχανές διαστάσεων 15*8*5 εκ. βάρους 1 κιλού </li></ul><ul><li>Σταθερό διάφραγμα </li></ul><ul><li>Μηχανές φορτωμένες απο το εργοστάσιο με φιλμ για 100 στρογγυλές φωτογραφίες </li></ul><ul><li>Εκτύπωση απο το ίδιο εργοστάσιο και επανατοποθέτηση νέου φιλμ </li></ul><ul><li>Ερασιτεχνική φωτογραφία </li></ul>
21. Leica <ul><li>1924, πρώτη Leica </li></ul><ul><li>Φιλμ 35 χιλιοστών σε ρολό ζελατίνας </li></ul><ul><li>κλείστρο στο επίπεδο του φιλμ που οπλιζόταν αυτόματα με το μηχανισμό του φιλμ </li></ul><ul><li>σταθερή ταχύτητα 1/40 </li></ul>
22. Εξέλιξη φωτογραφίας στον 20 ο αιώνα <ul><li>1931: υπέρυθρο φιλμ </li></ul><ul><li>1935 :φιλμ Kodachrome, έγχρωμο θετικό φιλμ για διαφάνειες </li></ul><ul><li>1940: η φωτογραφία μπαίνει στο μουσείο μοντέρνας τέχνης στη Ν.Υ </li></ul><ul><li>1942: έγχρωμο φωτογραφικό χαρτί Agfacolor για εκτύπωση έγχρωμων φωτογραφιών </li></ul><ul><li>1948: Polaroid – Ίδρυση Magnum </li></ul><ul><li>1950: Photokina </li></ul><ul><li>1959: φωτογραφίες γης απο δορυφόρο </li></ul><ul><li>1963: cibachrome , μέθοδος εκτύπωσης έγχρωμων φωτογραφιών απο διαφάνειες </li></ul><ul><li>1982: πρώτη ψηφιακή φωτογραφική μηχανή από τη Sony, MAVICA (magnetic video camera) </li></ul>
23. Πρώτη ψηφιακή φωτογραφική μηχανή
24. Ψηφιακή φωτογραφία <ul><li>Η ψηφιακή φωτογραφία αποτελεί ίσως την τελευταία σημαντική εξέλιξη σε ότι αφορά την τεχνική της φωτογραφίας. Σε αυτές αντί για το κοινό &quot;χημικό&quot; φιλμ χρησιμοποιούνται φωτοευαίσθητοι αισθητήρες. Το μέρος της φωτογραφικής μηχανής που βοηθά την εστίαση της εικόνας είναι το ίδιο. Βέβαια συνοδεύεται πια από πολλά βοηθητικά της χρήσης ηλεκτρονικά μέσα. </li></ul><ul><li>Οι αισθητήρες αποτελούνται από έναν αριθμό μικροσκοπικών εικονοστοιχείων ( pixels ), στα οποία αναλύεται η εικόνα. Χρησιμοποιούνται εξειδικευμένα εικονοστοιχεία για κάθε ένα από τρία  βασικά χρώματα . Κάθε ένα καταγράφει τις πληροφορίες σχετικά με την ένταση του εισερχόμενου φωτός από το συγκεκριμμένο χρώμα. Στην συνέχεια μετατρέπεται η ένταση σε ένα δυαδικό αριθμό που αποτελεί την μέτρησή της. Οι πληροφορίες αυτές μεταφέρονται στα ηλεκτρονικά κυκλώματα της μηχανής τα οποία επεξεργάζονται και αποθηκεύουν την εικόνα σε μορφή αναγνώσιμη απο άλλα μέσα. Η μορφή αυτή είναι μία σειρά δυαδικών αριθμών κατάλληλα οργανωμένων. Στην συνέχεια αυτή είναι έτοιμη να αναπαραχθεί όπου χρειάζεται, με την βοήθεια αποκωδικοποιητών της μορφής αποθήκευσης. Οι κυριότερες μορφές αποθήκευσης σε ψηφιακά μέσα είναι οι  jpeg , gif ,  tiff . </li></ul><ul><li>Τα μέσα αναπαραγωγής της εικόνας είναι οι ίδιες οι φωτογραφικές μηχανές, οι οθόνες των ηλεκτρονικών υπολογιστών αλλά και μυριάδες μέσα ψηφιακής απεικόνισης. </li></ul>

https://asfalectures.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή  Μήνυμα [Σελίδα 1 από 1]

Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης